羽陽学園短期大学紀要
Vol.9 No.1

BULLETIN OF
UYO GAKUEN COLLEGE

2011-02 発行

ISSN:0287-3656
巻号一覧にもどる
目 次
CONTENTS

       ページ番号をクリックすると本文がご覧になれます。但し、*が表示されている論文は除きます。
       Clicking the article's page number, you can see the text, except '*' marked articles.

1 実習の事前・事後指導に関する研究(Z) : 責任実習における導入の問題と課題その1 斉藤 葉子, 大木 みどり
A Study on Pre and Post-Guidance for Practical Exercise (Z) : The Problem and Subject in Introduction to Main Exercise Yoko SAITO, Midori OOKI

15 幼小連携に寄与する保育教材の開発と実践の検討(1) : 小麦粉粘土教材の効果について 研 攻一, 祐成 かおり, 伊藤 伊代, 井上 阿沙美
The Development and the Practice of the Teaching Material in the Kindergarten Contributed to a Relation with Kindergarten and Elementary School (1) : The Effect of the Teaching Material of the Clay Made from Wheat Flour Kohichi TOGI, Kaori SUKENARI, Iyo ITO, Asami INOUE

29 短大生の幼稚園教育実習に対する事前指導方法の検討 M田 尚吾, 荒木 隆俊, 太田 裕子
The Investigation of the Way of the Prior Instruction in the Teaching Practices in Kindergarten Shogo HAMADA, Takatoshi ARAKI, Yuko OHTA

37 在宅における高齢者介護の問題(6) : 一人暮らしの高齢者の事例 研 攻一, 坂倉 久美子
The Problem of Care Management for the Older People in the Home (6) : The Case Study of an Old Woman Alone Apart from Her Daughter's Family Kohichi TOGI, Kumiko SAKAKURA

47 介護福祉士養成課程の学生における、介護実習に関する意識調査 : 保育士資格を有する学生の特性に着目して 松田 水月, 太田 裕子, 荒木 隆俊
The Research on the Consciousness of Students in Curriculum Educating Care Workers about the Practical Care Training : Focusing on the Characteristics of Students with the Qualification of Child-Caretaker Mizuki MATSUDA, Yuko OHTA, Takatoshi ARAKI

57 読み手の自己効力感と読解水準との関係 大関, 嘉成
Relation of Self-Efficacy with a Reading Comprehensive Level Yoshimasa OZEKI

65 文章読解に及ぼす提示事例の違いの影響について(2) : 読解後の学習者の疑問型に着目して 太田 裕子
The Influences of Different Types of Instances on Reading a Text (2) : Focusing on the Types of Questions the Learners had after Reading Yuko OHTA

73 ルバーシステムを組み替えるための対立情報提示の効果(1) : 「良い教師像、その条件とは何か」を巡って 研 攻一
The Effect of Presenting the Conflicting Teaching Information to Revise the Cognition of the ~Rule Systems in the Learners (1) : Using What Is the Good Teacher ? and What Is the Condition ? Kohichi TOGI

87 言葉で伝えるということ : 歌詞を手がかりにして 柏倉, 弘和
Communication with Language : From Poetry Hirokazu KASHIKURA

97 短期大学の保育者養成課程における入学前教育の検討 太田 裕子, 松田 知明
The Investigation about the Pre-Entrance-Education in the Curriculum Educating Childcare-Persons Yuko OHTA, Tomoaki MATSUDA

109 羽陽学園短期大学卒業生の学習・仕事・生活に関する調査について(2) 松田 知明, 研 攻一
About the Investigation Concerning the Uyo Gakuen College Graduate's Study, Work, and Life(2) Tomoaki MATSUDA, Kohichi TOGI

Copyright (C) 2009 UYO GAKUEN COLLEGE, All Rights Reserved.